2014. szeptember 11., csütörtök

3. fejezet - Hírek

Exkluzív interjú a Kontakt két tagjával

Ezen a forró, augusztusi napon, egy hűsítő koktél mellett találkoztam Heidi Schmidttel (22) és Leon Fischerrel (24), a Kontakt két tagjával (Jan Biedermann és Markus Richter jelenleg nem tartózkodik a fővárosban – szerk. megj.). Nem tudom, hogy a nyárias időnek vagy a nemrég véget ért nyaralásuknak köszönhető-e, de mindketten eléggé felszabadultak és bőbeszédűek voltak, így egy viszonylag hosszabb interjút tudtunk készíteni, ami kész csoda, hiszen a Kontakt inkább rövidebb interjúkat szokott csak adni. Igaz, hogy voltak pillanatok, amikor én lettem a riport alanya és engem faggattak, de persze egyáltalán nem bántam… A közösen összehozott interjút lejjebb olvashatják.
Gala: Jókedvűek vagytok.
Heidi: (mosolyog) Most voltam két hétig nyaralni, úgyhogy szerintem ez egyáltalán nem meglepő.
Leon: Az egész csapatnak jót tett ez a kis pihenés.

Gala: Merre jártatok?
Heidi: Az első hetet Olaszországban töltöttük a srácokkal, a második héten pedig a bátyámnál voltam Svájcban.
Leon: Én a közös hét után átmentem Spanyolországba.

Gala: A srácokkal? Szóval együtt nyaraltatok?
Heidi: Igen, de csak a fele szünetet töltöttük együtt.
Leon: Az is elég volt, nem? (mosolyog, mire Heidi finoman oldalba vágja) Most miért? Nehogy azt mondd, hogy neked nem tett jót a külön töltött idő.
Heidi: Azt azért nem mondanám. (elmosolyodik) De azért hiányoztatok.
Leon: Még szép!

Gala: Nem unjátok még egymás társaságát? Végül is minden nap együtt vagytok…
Heidi: Furcsa is volt nélkülük. (elkomolyodik) De, hogy komolyan válaszoljak: egyáltalán nem. Nemcsak munkatársak vagyunk, hanem nagyon jó barátok is. Ez azért megkönnyíti az életünket és a munkát is.
Leon: Így igaz. Nagyon régóta ismerjük egymást és szerencsére a kapcsolatunk semmit sem változott az évek alatt.

Gala: Apropó kapcsolatok… nemrég arról lehetett olvasni, hogy összejöttetek. Igaznak bizonyult a hír vagy csak kacsa az egész?
Heidi: Oh, szóval te is olvastad?
Leon: Mindenki erről kérdez minket… elárulod, hogy miért van ez?

Gala: Talán azért, mert Heidi az egyetlen lány a csapatban és te vagy a frontember… Sokan bíznak abban, hogy egymásra találtatok.
Heidi: Szóval azért kellene összejönnünk, mert mások ezt akarják?
Leon: Ugye tudod, hogy semmi logika nincs abban, amit most mondtál?

Gala: Nézzétek! Ez egyfajta sztereotípia. A rajongók gyakran szeretnék azt, ha két énekes, két csapattag, két barát összejönne… 
Heidi: Szerintem akkor van értelme összejönnünk egymással, ha mi is akarjuk. Ez nem függ a rajongóktól.
Leon: Egyetértek H-val. Bár az is igaz, hogy sokan megjátsszák azt, hogy együtt vannak csak azért, hogy több CD-t adhassanak el… mi nem vagyunk ilyenek.

Gala: Tehát a hír nem igaz.
Heidi: Nem szívesen beszélek a magánéletemről… de ha valami fontosabb esemény történne az életemben, amiről én is úgy látom, hogy érdemes megosztanom veled és a rajongóinkkal, akkor hidd el, hogy nem fogok habozni.
Leon: Ezt nem mondtuk… de azt se, hogy igaz.

Gala: Szándékosan nem adtok konkrét választ?
Heidi: Igen. Szerintem van fontosabb dolog is annál, hogy járunk-e vagy sem…
Leon: (vigyorog) Igazából eléggé szórakoztató az, hogy ennyit szenvedtek ezen az egy kérdésen… 

Gala: Annyit legalább elárultok, hogy van-e most valaki az életetekben?
Heidi: Mindenképpen ki akarsz csikarni belőlünk egy választ, igaz?
Leon: Igen. Ott van a családom, Bruno (Leon kutyája – szerk. megj.) és persze a banda. Kell ennél több?

Gala: Látom, nem jutok veletek egyről a kettőre… Akkor talán váltsunk témát. 
Heidi: Jó ötlet.
Leon: (vigyorog) Hamar feladtad.


Gala: Tehát akkor témaváltás: Mit terveztek így, a szünet után?
Heidi: Gondolom, gőzerővel folytatjuk a munkát. (Leonra pillant)
Leon: (bólogat) Így van. Új lemezt akarunk készíteni, ehhez pedig dalok kellenek. 
Heidi: A dalokon kívül pedig újabb koncertek is várhatók…
Leon: Szóval mindent ugyanúgy folytatunk, mint a nyaralás előtt.

Gala: Sokat változott az életetek azóta, hogy ismertek, elismertek és sikeresek lettetek?
Heidi: Éppen ezek miatt változott meg, de egyáltalán nem bánom. Nagyon jó érzés az, ha vannak rajongóink, akik szeretnek, támogatnak és elismerik azt, amiért keményen dolgoztunk hónapokon keresztül.
Leon: Így igaz. Ettől függetlenül viszont még mindannyian ugyanolyanok vagyunk, mint voltunk. Nem szállt a fejünkbe a dicsőség. 
Heidi: (Leonra pillant) Nem hagytam volna, hogy elszállj, hidd el.
Leon: (egyetértően bólint) Tudom. Végül is ezért jó a nő a háznál…

Gala: Terveztek külföldi turnét is vagy csak és kizárólag itthon akartok koncertezni?
Heidi: Leont kérdezd, ő a főnök (mosolyog). Én ezzel kapcsolatban nem tudok mit mondani. 
Leon: Ez nem csak tőlem függ, hiszen négyen vagyunk a csapatban.

Gala: Heidi, nem akarsz vagy nem tudsz mit mondani ezzel kapcsolatban? Abban biztos vagyok, hogy van véleményed egy esetleges külföldi koncertsorozattal kapcsolatban…
Heidi: Nézd! Ez a téma eddig még nem merült fel a bandán belül. Jól érezzük magunkat itthon is és úgy érzem, hogy a rajongóink elegendő erőt adnak nekünk ahhoz, hogy azt csináljuk, amit szeretünk. Ettől függetlenül nem biztos, hogy nem-et mondanék egy külföldi turnéra… De ez szerintem még a jövő zenéje. Egyelőre most az új lemezre koncentrálunk. 
Leon: (Heidire pillant) Ezt én se mondhattam volna jobban. És különben is: most van épp elég dolgunk itthon is…

www.gala.de/2011/08-exkluziv-interju-a-kontakt-ket-tagjaval

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése